Conceptontwikkeling Seasons wonen

Branding
Campagne
Activatie
Positionering
Grafisch
Webflow

Voor Seasons ontwikkelden we een sterk merk met een herkenbare identiteit, een complete website, communicatie-uitingen en begeleiding van de gezamenlijke ruimtes. Zo gaven we Amvest en haar partners houvast om vitaal wonen voor senioren tot leven te brengen.

Een merk en beleving voor vitaal wonen

In opdracht van investment manager en ontwikkelaar Amvest ontwikkelden we Seasons, een nieuw woonconcept voor vitale senioren. Seasons is meer dan wonen: het is een plek waar mensen in elke levensfase actief kunnen blijven, zelfstandig kunnen wonen en onderdeel zijn van een sociale gemeenschap. Vanuit deze visie hebben we Seasons een herkenbare identiteit gegeven die past bij de doelgroep én bij de ambities van Amvest.

Merkontwikkeling

Samen met het team van Amvest legden we het fundament voor Seasons in een doordacht Brand DNA. Hierin brachten we missie, waarden en positionering scherp in kaart: vitaal, autonoom en verbonden. Deze kernwaarden vertaalden we naar een heldere merkbelofte en een herkenbare visuele stijl, waarin warmte, kwaliteit en een moderne uitstraling centraal staan. Het beeldmerk van Seasons is geinspireerd op de natuur. Bij iedere locatie onderzoeken we welke plant of bloem groeit in het gebied, wat we uiteindelijk verwerken in het beeldmerk.

Om alle interne en externe betrokkenen richting te geven, ontwikkelden we een uitgebreid Brand Manual en een Brand Catalogus. Deze documenten bieden houvast voor de verdere uitrol van Seasons op de verschillende vastgoedprojecten: van communicatiemiddelen tot inrichting en dienstverlening.

Website en communicatie

We ontwierpen en bouwden een gebruiksvriendelijke website waarin alle facetten van het concept samenkomen: de woning, de woonomgeving, de voorzieningen en de sociale programmering.. Daarnaast creëerden we diverse communicatie-uitingen, zoals brochures, informatiematerialen en signingplannen voor toekomstige bewoners en samenwerkingspartners.

Begeleiding gezamenlijke ruimtes

Ook in de fysieke beleving van Seasons speelt identiteit een centrale rol. We begeleidden de inrichting van de gezamenlijke ruimtes, met oog voor sfeer, functionaliteit en de merkwaarden. Denk aan warme kleurpaletten, natuurlijke materialen en uitnodigende plekken die ontmoeting en activiteit stimuleren.

Resultaat

Seasons is een concept waarin alles klopt: van merkverhaal tot woonbeleving. Het geeft Amvest en alle partners een stevig kompas om de komende jaren consistent aan Seasons te bouwen. En bovenal biedt het bewoners een plek om in bloei te blijven in elke fase van het leven.

Locatie waarbij wij betrokken zijn:

Seasons De Oude Tempel - Soesterberg
Seasons The Sphinx - Amsterdam
Seasons De Trappenberg - Huizen
Seasons Rootz - Haarlem

Bekijk deze website
No items found.

Samenwerken?

Hive Collective gaat net dat stapje verder om innovatieve en inspirerende oplossingen te creëren. Samenwerken met ons betekent kwaliteit en flexibiliteit, afgestemd op jouw behoeften. Ben je benieuwd wat we voor jou kunnen betekenen? Laten we kennismaken en jouw project naar een hoger niveau tillen!